0

Epson garantie
Standaard garantie en
Epson Coverplus

Labelprinters zijn vaak onderdeel van essentiële bedrijfsprocessen. Daarom is continuïteit vaak van zeer groot belang. Maar hoe is die continuïteit gewaarborgd als er gebruik gemaakt wordt van een Epson ColorWorks kleurenlabel printers? 

Alle Epson ColorWorks modellen zijn standaard voorzien van 1 jaar fabrieksgarantie. Hoe deze fabrieksgarantie werkt is echter per model wel verschillend. Hoe dit precies per model geregeld is leest u onderstaand. In het kort kan gesteld worden dat de kleine desktopmodellen opgestuurd moeten worden en dat de grotere modellen voorzien worden van reparatie ter plaatse.

Om de continuïteit verder te waarborgen biedt Epson de mogelijkheid om de fabrieksgarantie uit te breiden naar 3, 4 of 5 jaar. Deze garantie verlengingen worden aangeboden onder de naam Epson CoverPlus. Door het uitbreiden van de garantie vergroot u de bedrijfszekerheid van de printers en loopt u niet tegen onverwacht hoge kosten aan voor reparatie. 

Epson labelprinter

De standaard fabrieksgarantie voor Epson ColorWorks

Op alle Epson ColorWorks modellen zit 1 jaar fabrieksgarantie. Simpel gezegd houdt dit in dat als de printer binnen dat jaar kapotgaat of niet goed functioneert, Epson zorgt voor reparatie. Uiteraard is dit kosteloos. Epson stelt hieraan wel een aantal eenvoudige en logische voorwaarden. Zo gaat Epson ervan uit dat de gebruiksaanwijzing is gelezen en de instructies zijn opgevolgd. Immers zijn 99% van de problemen en storingen eenvoudig op te lossen. Uiteraard help Businesslabels hier graag bij want het snel oplossen zonder reparatie voorkomt niet alleen kosten maar het scheelt ook veel tijd. Is de printer echt kapot? Dan helpen we graag bij het aanmelden voor reparatie onder garantie. 

Maar hoe werkt de verdere afhandeling? Want moet je zelf doen en wat kan je verwachten van deze fabrieksgarantie? Dit verschilt per model, onderstaand leggen we dat voor de huidige modellen uit (2022).

Epson TM-C3500
Epson CW-C4000

De Epson C3500 en C4000 printers zijn de desktop kleurenlabel printers in het Epson ColorWorks product gamma. Desktop kleurenlabel printers zijn de kleinere en daarmee mobielere printers.

Als deze printers gerepareerd moeten worden dienen deze opgestuurd te worden naar het reparatie centrum die Epson daarvoor aanwijst. Voor Nederland is dat het bedrijf Mservice in Utrecht. 

Voor het toesturen krijgt u van Epson in geval van garantie een referentie nummer (RMA nummer) die duidelijk vermeld moet worden op de doos. Na ontvangst wordt de printer zo snel mogelijk gerepareerd en teruggestuurd.

Deze garantie methode staat bekend als de RTB garantie. RTB staat voor Return To Base, ook wel bekend als de Carry in service. 

Epson C6000 en C6500 series
Epson C7500(G)

De printers uit de Epson ColorWorks C6000 series (C6000 en C6500 modellen) en de Epson TM-C7500(G) printers zijn de mid-range en industriële modellen. Door het formaat en gewicht van deze printers zijn deze niet gemakkelijk te verplaatsen of vervoeren. 

Epson bied voor deze printers dan ook garantie ter plaatse aan. Als alle gebruikersfouten zijn uitgesloten en het is vrijwel zeker dan de printer reparatie nodig heeft wijst Epson een RMAnummer toe. Dit nummer wordt samen met uw gegevens verstuurd naar de reparatiedienst, in de Benelux is dit Mservice

Mservice neemt z.s.m. contact met u op om een afspraak op locatie te maken voor de reparatie. In de meeste gevallen zijn ze instaat om de reparatie snel te verzorgen zodat u vlot verder kan. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de printer tijdelijk vervangen wordt. 

Deze zogenaamde On-Site Service Engineer (OSSE) is uiteraard ook kosteloos zolang dit binnen de garantie (of Coverplus) periode valt en mits er voldaan is aan de voorwaarden. 

Wat valt wel en wat valt niet onder garantie?

De garantie op de Epson ColorWorks printers dekt alle kosten voor reparatie en onderdelen die nodig zijn om de printers te laten functioneren naar behoren. Belangrijk om rekening mee te houden is dat de garantie los staat van gebruiksfouten zoals verkeerd instellen van de printer of verkeerd gebruik. Ook het gebruik van niet originele inkten kan tot schade leiden die niet gedekt wordt door de garantie. De kosten voor het opsturen van de Epson desktop printers dient op eigen kosten te gebeuren. 

Meer zekerheid? Epson CoverPlus pakketten!

In de zakelijke markt is 1 jaar garantie erg gebruikelijk. Echter zijn bedrijven vaak opzoek naar meer zekerheid. De continuïteit van zeer groot belang, zeker als de labelprinter een belangrijke rol heeft binnen de bedrijfsprocessen. Epson biedt daarom met de Epson CoverPlus pakketten de mogelijkheid om de garantietermijn te verlengen.

Onderstaand treft u per printer model de verschillende opties en de advies verkoopprijzen die Epson hierbij geeft. Deze Epson CoverPlus pakketten kunt u alleen aanschaffen en registreren in combinatie met de aankoop van en printer. Het is niet mogelijk om deze uitbreiding bijvoorbeeld een half jaar later alsnog toe te voegen.

Vraag ons gerust om een offerte voor het gewenste Epson ColorWorks model in combinatie met een CoverPlus pakket naar keuze. 

Epson CoverPlus opties voor de desktopmodellen

Voor de Epson ColorWorks desktop printers biedt Epson in Europa enkel de CoverPlus pakketten aan op basis van Return To Base Service (RTBS). Voor deze printers is het dus altijd noodzakelijk dat de printer na aanmelding voor reparatie door de gebruiker naar het reparatie centrum gebracht wordt. Dit mag u zelf doen maar dat mag uiteraard ook via de pakket service.

Stuurt u de printer op als pakket? Let dan goed op de verpakking. Zorg dat de printer goed verpakt is en rondom voldoende opvulling heeft zodat deze tijdens transport niet beschadigd. Transportschade valt immers niet binnen de garantie. 

Epson CoverPlus opties voor de CW-C6000 series

Voor de Epson CW-C6000 series biedt Epson meerdere opties aan v.w.b. de garantie verlenging.   Voor de CoverPlus pakketten voor deze printer series wordt er onderscheid gemaakt tussen de CW-C6000 en de CW-C6500 modellen. Of dit een versie is met een snijmes (CW-C6000Ae) of de uitvoering met een peeler (CW-C6000Pe) is maakt niet uit. Voor deze printer series vind je mogelijkheden voor RTBS (zelf terug sturen), OSSE (reparatie ter plaatsen) en OSSW (Ter plaatse vervangen van de printer).

Bij de RTBS service is het dus net als met de desktop printer noodzaak om de printer naar het reparatie centrum te brengen. Dit kan met deze printers wat lastig zijn, daarom wordt deze optie vrijwel nooit gekozen. De meest gekozen optie is de OSSE waarbij er een service engineer op afspraak ter plaatse langs komt om de printer te repareren. Zo kunt u snel weer verder. Daarnaast is er een mogelijkheid om te kiezen voor de zogenaamde “On-Site SWap” service (OSSW). In dat geval wordt de printer indien nodig meegenomen voor reparatie en in de tussentijd tijdelijk vervangen met een leenprinter. 

Epson CW-C6000Ae en CW-C6000Pe in zowel BK als MK uitvoering

Epson CW-C6500Ae en CW-C6500Pe in zowel BK als MK uitvoering

Epson CoverPlus opties voor de TM-C7500 & TM-C7500G

Er zijn maar weinig Epson TM-C7500 kleurenlabel printers die niet in een essentieel bedrijfsproces gebruik worden.  Bij de Epson TM-C7500(G) is het dan ook vrijwel standaard om een CoverPlus pakket bij de printer aan te schaffen. De Epson C7500 printers zijn behoorlijk grote en zware printers waardoor transport van deze printers geen eenvoudige opgave is. Daarnaast is de kans op transportschade bij deze printers vaak relatief groot. 

Het is mede daardoor dat Epson voor deze printers enkel de CoverPlus pakketten enkel onder de OSSE condities aanbied. In de praktijk betekend dit echt nog steeds vaak dat de printer tijdelijk vervangen wordt door een leen printer. Dit komt doordat deze printer niet heel eenvoudig ter plaatsen te repareren zijn. Door 1 soort CoverPlus pakket aan te bieden voor deze printers is de keuze duidelijk en eenvoudig. 

Continuiteit en stilstand 100% voorkomen

Welke CoverPlus pakket je ook aanschaft bij je printer, als hij stuk is sta je toch even stil. En dat betekend dat er een bedrijfsproces stil staat totdat Epson de printer heeft gerepareerd. Afhankelijk van de gekozen service kan dit betekend dat je 3 tot soms wel 10 werkdagen stilstaat. Geen enkele printer staat nooit stil en elke stilstand is vervelend.

In deze gevallen is het fijn om klant van Businesslabels te zijn, immers krijgen alle klanten die printer, labels en andere verbruiksmaterialen aanschaffen tijdens kantoor uren gratis ondersteuning op afstand. Hiermee is een groot deel van de storingen binnen enkele minuten op te lossen.

Soms zijn er situaties waarbij elke minuut telt en dus elke stilstand direct grote gevolgen heeft. De enige manier om dit te voorkomen is zorgen dat er een extra printer wordt aangeschaft. Zo ben je zelf instaat om op de momenten dat het nodig is de niet werkende printer direct te vervangen met de back-up printer en kan de storing van de kapotte printer rustig zonder paniek opgelost worden.

Registreer een subgebruiker

Epson recycle programma

Wachtwoord opnieuw instellen

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Welkom

REGISTREREN

FACTUURADRES
Je persoonlijke gegevens worden gebruikt om je ervaring op deze site te ondersteunen, om toegang tot je account te beheren en voor andere doeleinden zoals omschreven in onze privacybeleid.